4/21/2011

PANDANGAN: Orang Cerewet Memilih Makanan

Salam....

Kadang-kadang aku meluat bila tengok orang cerewet dalam memilih makanan....eee pahit la...eee manis la...eeee masin la..eee bau la...tidak suka tempe, tidak suka ikan, tidak suka peria, tidak suka tauhu, tidak suka taugeh, tidak suka itu, tidak suka ini,tidak suka makanan yang sama ja di nampak hari-hari....

Tapi bila pikir punya pikir punya pikir....Aku pun ada juga makanan yang aku tidak suka...Tidak suka petola, tidak suka soto cair, tidak suka sardin tiada kuah, tidak suka mee masin, tidak suka air manis, tidak ayam goreng kurus (ayam sakit kali ah), tidak suka itu, tidak suka ini...

Kesimpulannya...siapalah aku untuk meluat dengan orang yang cerewet memilih makanan..sedangkan adakalanya aku pun sama juga...kita semua sama...punya kelemahan dan kelebihan masing-masing....kan?

Wasalam...

No comments: