5/07/2010

Kenangan Masuk Tadika : Menangis Nda Ingat Dunia

Bila difikir balik...Aku ni bukan lah jajal@nakal masa kecil dulu...Sederhana ja...Sekarang bila besar terasa menyesal pula nda jajal masa kecil2 dulu...kalau nda ada juga yang boleh di ketawakan.hehehe..tapi ada jugalah aku ingat masa masuk tadika sama adik aku..hahahahaha...kami ni punyalah bertebiat..sampai kena tunggu lagi di tadika oleh bapa n kakak2..berganti2 lah dorang..bila start masuk tadika ni macam janggal la pula..nda biasa kan sama org sekeliling...makanya kami terasa mau pulang ja...nda tau kenapa...baru perasan hilang sudah si yoyo (kakak yang bertanggungjawab memantau kami pada hari berkenaan) hahahaha.....apalagi........dengan amukan kalah2 bandi amuk...aku sama si pello (adik aku) pun mula menggendang2 pintu...kami berlimpang sampai tertiarap2..kaki masih menggendang pintu...untuk makluman...pintu tersebut sangat besar....seperti pintu gerbang....lepas tu...tadika ni dia x bilik2...terbuka...cuma di tutup papan seperti papan untuk pameran lukisan...makanya...semua tengok kami........tapi kami masih juga nda malu...terus menangis2 macam si bangang.....tapi still kiut..hahhaha...lepas tu ustazah (ni sekolah tadika agama) pun menghulurkan gula2 koko jelly kepada aku...si pello nda aku tau kena bg ka nda..jual mahal punya pasal...aku nda mau!aku buang...ngam2 ada penyapu di tepi pintu tu..nda sengaja terkena ustazah....nda tau macamana kami diam..aku lupa sudah...bila pulang...tau2 ustazah sudah report sama bapa...kami pukul dia pakai penyapu..tipu bah ustazah ni...terjatuh kena dia nda sengaja..bukan kami pukul..apa2pun..trima kasih ustazah yang mengajar kami abc...123....alif ba ta...sekian pengalaman masuk tadika...=)

No comments: